MenuLevensmiddelenkrant

Spar lanceert nieuwe huisstijl en slogan

WAALWIJK- Spar heeft een nieuwe huisstijl en slogan ontwikkeld. De buurtsupermarktformule gebruikt nu niet meer ‘mijn buurt, mijn Spar’, maar ‘je vindt het bij Spar’.

“Deze nieuwe slogan benadrukt het gemak van Spar en het feit dat er op ieder moment van de dag iets lekkers te krijgen is”, verklaart commercieel directeur Susanne Kroon.

3.0-formule
De nieuwe slogan en huisstijl is onderdeel van de verbouwing van de Spar- buurtwinkels naar de 3.0-formule. De nieuwe winkels krijgen allemaal dezelfde ‘moderne en frisse’ uitstraling. Ook worden de citywinkels en de recreatiewinkels van Spar aangepast in de nieuwe stijl. “De markt en het consumentengedrag verandert en daar spelen we met deze verbouwingen op in”, legt Kroon uit. “We maken onze winkels zo klaar voor de toekomst. Ook het assortiment wordt aangescherpt, de focus ligt in de gemoderniseerde winkels op vers.” De nieuwe 3.0-winkels zijn gericht op de gebruiksmomenten van de consument. Dat houdt in dat de traditionele routing aangepast is naar de specifieke momenten op de dag, zoals ontbijt/lunch, maaltijd en borrel. Voor elk moment is er signing in een specifieke kleur ontwikkeld.

Folder
Vanaf 20 april ontvangt de consument de eerste folder in de nieuwe huisstijl. De folder heeft volgens Spar ook een frisse uitstraling waarin wordt ingespeeld op de gebruiksmomenten van de consument. Voortaan ontvangt de consument de folder niet meer wekelijks, maar tweewekelijks. Ook ontvangt de consument in de tweede week een flyer met extra acties voor de lopende week. Daarnaast heeft Spar nieuwe vrachtwagens in gebruik genomen, ook aangepast op de nieuwe huisstijl.

2017
Spar verwacht voor het einde van 2017 80 buurtwinkels te hebben omgebouwd naar 3.0 en minstens 20 nieuwe citywinkels te zijn gestart.


 

Bron: Levensmiddelenkrant