MenuLevensmiddelenkrant

Screenshot van de pagina.

Unilever biedt meer transparantie over verzorgingsproducten

ROTTERDAM- Unilever is een nieuw online initiatief gestart om consumenten informatie te bieden over de werking van ingrediënten in producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging. Op dit platform wordt meer info gegeven dan enkel de etiketteringsvereisten.

Op het platform, dat voor Europa en de Verenigde Staten is ontwikkeld, wordt info gegeven over de functie van ingrediënten en over hoe Unilever producten ontwikkelt. Daarnaast start de fabrikant met het online vermelden van geurstof-ingrediënten in afzonderlijke producten tot op het niveau van 0,01% (100ppm) van de productsamenstelling. Daarbij wordt toegelicht wat het effect is van de geurstof in het product. Ook gaat Unilever in de VS allergene geurstoffen vermelden op het etiket van producten voor persoonlijke verzorging. In Europa doet de fabrikant dit al, want daar is het wettelijk verplicht. Op het platform komt ook een zoekfunctie om mensen met een allergie te helpen een geschikt product te vinden.

Vertrouwen
“We willen consumenten toegang bieden tot de informatie die zij nodig hebben om een geschikte keuze te maken. We zijn ervan overtuigd dat het vergroten van transparantie over de ingrediënten in onze producten bijdraagt aan het bouwen van vertrouwen in Unilever en onze merken” aldus David Blanchard, Unilever chief research & development officer.

Europa
Dinsdag is het initiatief in de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland gelanceerd. Andere Europese landen zullen snel volgen. Het transparantie-initiatief in beschikbaar via: https://www.unilever.nl/brands/whats-in-our-products/ .

 

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops