MenuLevensmiddelenkrant

Jumbo ontwikkelt Schijf van Vijf-producten

VEGHEL- Jumbo zet in 2017 volop in op gezondheid. Zo staat de nieuwe wintercampagne volledig in het teken van wintergroentes, vallen groenten en fruit structureel onder de jaar- en seizoensaanbiedingen en heeft de formule in samenwerking met het Voedingscentrum ‘Schijf van Vijf-producten’ ontwikkeld.

Maar dat is nog niet alles. De supermarktketen lanceert dit jaar ook minimaal 200 gezonde(re) producten en traint haar 65.000 medewerkers in gezonde voeding. De medewerkers worden vertrouwd gemaakt met de vernieuwde Schijf van Vijf. “Uiteindelijk willen mensen het liefst dat lekker en gezond eten gewoon snel en eenvoudig te bereiden is, zonder dat het veel kost”, vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, directeur formule en innovatie. “Wij willen daarom laten zien dat gezond eten niet duur of ingewikkeld hoeft te zijn. Dat begint bij onze eigen kennis van gezonde voeding. Als onze medewerkers leren over gezonde voeding, kunnen zij klanten in de winkel nog beter helpen bij het vinden van de juiste ingrediënten voor een lekker, simpel en gezond gerecht.”

Voedingscentrum
Jumbo heeft daarvoor de handen ineengeslagen met het Voedingscentrum. Samen hebben de partijen een aantal gezonde recepten ontwikkeld die voldoen aan de vernieuwde Schijf van Vijf. Klanten worden wekelijks geïnspireerd met nieuwe recepten waarin elke week een andere groente de hoofdrol speelt. Deze recepten dragen bij aan het eten van meer groenten en zijn ook heel eenvoudig te bereiden, stelt Jumbo. Ze bestaan uit slechts vijf ingrediënten en zijn binnen 30 minuten klaar. Tijdens de wintercampagne staan de recepten in het teken van echte wintergroentes zoals boerenkool, spruiten, andijvie en broccoli.

Bron: Levensmiddelenkrant