MenuLevensmiddelenkrant

'Online folders bijna net zoveel bereik als reclame op papier'

UTRECHT – Online reclamefolders hebben bijna net zoveel bereik als papieren folders. Vooral jongeren en hoger opgeleiden bekijken steeds vaker aanbiedingen online. 

Dit blijkt uit het onderzoek van TNS NIPO naar de effectiviteit van reclamefolders, in opdracht van Reclamefolder.nl. Uit het onderzoek komt naar voren dat nog steeds een meerderheid van de boodschappers de voorkeur geeft aan papieren folders, maar dat het bereik niet zoveel meer verschilt: voor papier is het bereik 78 procent, voor online 72 procent. Vooral jongeren en hoogopgeleiden bekijken steeds vaker online aanbiedingen. Bijna een kwart van de onderzochten leest het liefst een online folder via een folderapp. Onder jongeren tussen de 18 en 32 jaar is dit 32 procent.

Crossmediaal
Bovendien zetten online folders net zo vaak aan tot aankoop als de papieren variant, concludeert TNS NIPO. Van de consumenten die zowel een papieren als online folder heeft gelezen, koopt 47 procent iets. “Adverteerders bereiken het beste resultaat als ze hun boodschap crossmediaal verspreiden”, zegt Joost Rueck, directeur van Reclamefolder.nl. “De consument bepaalt waar, wanneer en hoe hij de informatie wil ontvangen.”

 

Bron: Levensmiddelenkrant