MenuLevensmiddelenkrant

10.000 klanten voor Picnic

AMSTERDAM - Online supermarkt Picnic heeft binnen negen maanden de 10.000e  klant binnen en bezorgt, na een test in de wijk Leidsche Rijn, vanaf vandaag in heel Utrecht.

Klanten van Picnic bestellen met een app op hun mobiele telefoon de boodschappen en krijgen deze vervolgens gratis thuisbezorgd in Amersfoort, Leusden, Soest en Utrecht. De test die Picnic een paar weken geleden startte in de wijk Leidsche Rijn leidde tot het openen van twee lokale overslagpunten (hubs) en bezorging in heel Utrecht.

Sinds de start van Picnic op 30 september 2015 verwelkomt de online supermarkt nu haar 10.000e klant. "Het Picnic-model slaat duidelijk aan", stelt retail-topman Tom Heidman in een persbericht. “De klant zit bij Picnic echt aan het stuur, waarbij gemak en duurzaamheid hand in hand gaan.Traditionele supermarkten rijden met dieselvrachtwagens kriskras door de stad, terwijl Picnic met compacte elektrische bezorgwagentjes efficiĆ«nte bezorgrondjes rijdt." Heidman is voormalig ceo van C1000 en volgt de retailmarkt op de voet.

Bron: Levensmiddelenkrant