MenuLevensmiddelenkrant

Meer omzet en meer verlies voor Hellofresh

BERLIJN – De verkopen van Hellofresh lagen bijna drie keer zo hoog in het eerste kwartaal van dit jaar ten opzichten van dezelfde periode 2015, maar de operationele verliezen groeiden nog harder: van 7 naar 27 miljoen euro.

De groei van de maaltijdboxbezorger blijft stormachtig, blijkt uit nieuwe cijfers van moederbedrijf Rocket Internet die dinsdag gepubliceerd werden. De totale omzet van Rocket Internet lag een derde hoger in het eerste kwartaal op 532 miljoen, waarvan de meeste groei (70 procent oftewel 96 miljoen euro) bij het plussende Hellofresh vandaan kwam.

Verliezen
Hellofresh zag haar omzet fors toenemen, van 45,4 naar 141,4 miljoen euro, meer dan een verdriedubbeling. De operationele verliezen gingen bij alle bedrijven onder de Rocket Internet-vlag omlaag, behalve bij Hellofresh, schrijft RTLZ, waar deze toenam van 7 tot 27 miljoen euro in de eerste vier maanden van het jaar, als percentage van de omzet van meer dan 16 tot ruim 19 procent.

Bron: Out.of.Home Shops/Levensmiddelenkrant/RTLZ