MenuLevensmiddelenkrant

Klant HelloFresh mag eigen box samenstellen

AMSTERDAM – Op veler verzoek geeft HelloFresh haar klanten nu de mogelijkheid om zelf een maaltijdbox samen te stellen. In plaats van een vooraf bepaald menu, kunnen ze zelf een aantal maaltijden kiezen.

Klanten kunnen in hun account nu, naast de drie verschillende boxen die HelloFresh aanbiedt, zelf bepalen welke maaltijden en bijbehorende ingrediënten ze thuisbezorgd krijgen. De maaltijdboxservice meldt de nieuwe service in een blog op haar site. Klanten hebben keuze uit 8 recepten, waar ze er 3 of 5 van uit kunnen kiezen, afhankelijk van de box die ze thuis krijgen. HelloFresh werkt al langer aan een verbetering van de klanttevredenheid, na eerdere klachten over de service.

Houdbaarheidsdatum
HelloFresh benadrukt in haar blog wel dat klanten die zelf een box samenstellen, goed moeten letten op de houdbaarheidsdatum. Bij een voorgeselecteerd menu hoort immers een volgorde, die per mail binnen komt. Die volgorde is niet op elke box toepasbaar, als er maaltijden wel of niet inzitten. Het is het beste om vis- en vleesgerechten het eerst te eten, geeft HelloFresh haar klanten mee. Ook is het zo dat HelloFresh het voor donderdag moet weten als een klant voor een eigen menu kiest, om dit voor de week erop mee te nemen.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops