MenuLevensmiddelenkrant

Online omzetaandeel supers verdubbeld

DONGEN – Waar supermarkten vorig jaar 0,9 procent van hun omzet via internet verdienden, is dat in het eerste kwartaal dit jaar 1,8 procent geworden. Online boodschappen doen groeit, hoewel webwinkels als Zooplus, Wijnvoordeel en HelloFresh hierin nog groter zijn dan supers.

Nieuwe cijfers van GfK laten zien dat online de dagelijkse boodschappen doen door blijft groeien. Onderzoeksdirecteur Joop Holla zegt tegen Emerce dat in de meest recente periode 3 procent van de dagelijkse boodschappen online was gedaan, vorig jaar nog 1,8 procent.

HelloFresh
Supers profiteren van de groei van online boodschappen, maar nog vaker worden deze fmcg-producten gekocht bij andere aanbieders, zoals Zooplus (dierenvoeding), HelloFresh en Wijnvoordeel, schrijft Emerce.nl op basis van de cijfers, een signaal dat klanten gewend beginnen te raken aan online boodschappen.

Bron: Emerce