MenuLevensmiddelenkrant

Amazon biedt al langer supermarktaanbod in haar Prime-service en wil dit binnenkort uitbreiden met huismerkproducten, volgens de Wall Street Journal.

‘Amazon brengt koffie en thee onder huismerk uit’

SEATTLE - Webwinkel Amazon gaat huismerkproducten aanbieden, waaronder luiers,babyvoeding, thee, koffie, kruiden en noten. Gebruikers van Amazon Prime zullen de producten als eerste kunnen kopen.

Amazon wil het nieuws, gepubliceerd door de Wall Street Journal, zelf nog niet bevestigen. De krant meldt zondag 15 mei dat de komende weken de eerste merken op de site van de webwinkel zullen verschijnen, mogelijk met titels als Happy Belly voor noten, kruiden, thee en olie, Wickedly Prime voor snacks en Mama Bear voor babyvoeding en luiers. Schoonmaakmiddelen gaan wellicht onder de naam Presto! vallen.

Ervaring
Onder het eigen Amazon Basics-merk verkoopt de webwinkel al langer elektronica en ander huishoudelijk non-food, zoals beddengoed en bestek. Amazon heeft al ervaring opgedaan met de verkoop van food onder een ander merk, Amazon Elements, maar dat slaagde niet en werd in 2014 na klachten van klanten geschrapt een maand na lancering, schrijft USA Today.

Millennial
Met nieuw huismerkaanbod richt Amazon zich specifiek op de millennial-consument, volgens Amerikaanse foodtrendanalist Phil Lempert. Deze generatie consumenten is opgegroeid met meer vertrouwen en loyaliteit voor aanbieders dan voor merken en baseert een aankoop op het product zelf, niet of het een A-merk is, aldus Lempert tegen USA Today.

Bron: Wall Street Journal/USA Today