MenuLevensmiddelenkrant

Detailresult gaat koopgedrag beter analyseren

VELSEN-NOORD- Detailresult Groep wil een gedetailleerd inzicht krijgen in het koopgedrag van de klanten. Daarom gaat het bedrijf in zee met data -en analyticsbureau MIcompany.

Detailresult is al langer bezig met het analyseren van klantgegevens en nu heeft de eigenaar van Dirk en Dekamarkt ervoor gekozen een bedrijf in te schakelen voor ondersteuning. Bart Oprel, cfo van Detailresult: “Met de Retail Analytical Suite van MIcompany hebben we de unieke mogelijkheid om zelf een gedetailleerd inzicht in het koopgedrag van onze klanten te krijgen. Onze categoriemanagers kunnen bijvoorbeeld volgen hoe trouw bepaalde klantgroepen zijn aan een merk en welke promoties door onze klanten het meest op prijs worden gesteld. Daardoor kan het assortiment beter afgestemd worden op lokale behoeften.”

Kansen
Roland Tabor, partner van Mlcompany verwacht dat datagegevens bijhouden zo belangrijk wordt, dat vele retailers deze competenties zelf zullen gaan inbouwen. “Retailers komen om in de data, maar hebben tegelijkertijd nog weinig inzicht in het gedrag van hun klanten. Wanneer klantgedrag gekoppeld wordt aan gedetailleerde verkoopinformatie, kom je tot nieuwe inzichten. Hier liggen geweldige kansen voor retailers die zelf de analisten en data tot hun beschikking hebben. Het is eigenlijk bizar dat er anno 2016 nog steeds retailers zijn die hun data & analyse volledig buiten de deur leggen.”

Bron: Levensmiddelenkrant