MenuLevensmiddelenkrant

Marktaandeel Albert Heijn gestegen naar 35%

ZAANDAM Albert Heijn kijkt terug op een goed jaar waarbij het marktaandeel in Nederland steeg tot 35 procent in 2015 van 34,1 procent in 2014, gerekend over het hele jaar.

Klanten zagen gedurende het jaar veel vernieuwing in het assortiment van Albert Heijn en in de winkels, meldt de keten. “We introduceerden de Allerhandebox en voegden nieuwe producten toe aan de versafdeling, waaronder verse maaltijden en salades. We maakten als eerste supermarktketen in Europa mobiel zelfscannen op grote schaal mogelijk en openden een 100 procent zelfscanwinkel in Amsterdam. In onze winkels verrasten we klanten het hele jaar door met spaaracties zoals de dierenplaatjesactie met Freek Vonk en de moestuintjes.”

AH zegt dat de samenstelling van het assortiment is verbeterd, onder andere door het reduceren van zout en suiker in bijvoorbeeld de kant-en-klaar maaltijden. Albert Heijn zette naar eigen zeggen bovendien belangrijke stappen op het gebied van dierenwelzijn met de nieuwe Albert Heijn kip en de verduurzaming van verse zalm. Met de feestdagen sloot de keten het jaar sterk af, zegt het bedrijf. "Zowel op 23 december als 24 december bezochten ruim 3 miljoen klanten onze winkels. De Allerhande website brak een record met ruim 1,6 miljoen bezoekers in week 52, 23 procent meer dan in dezelfde week in 2014, en het eerste Allerhande Kerstfestival was compleet uitverkocht en werd door klanten gewaardeerd met een rapportcijfer 8.”

Bron cijfers: Nielsen

Bron: Levensmiddelenkrant