MenuLevensmiddelenkrant

Nestlé tekent bij Alibaba

VEVEY, ZWITSERLAND - Levensmiddelenconcern Nestlé heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met de Chinese webwinkelgigant Alibaba. Op webshop Tmall.com biedt Nestlé al melkpoeder, chocola en koffiemachines aan.

Albert Heijn en Spar opende enige tijd geleden ook een online winkel op Tmall.com, een business-to-consumerplatform van Alibaba. Nestlé heeft hier onder andere het merk Nescafé Dolce Gusto geïntroduceerd, waarvan de fabrikant koffiemachines aanbiedt.

Groei
De online verkopen van Nestlé, zoals de Nespresso online boetieken en de recente online lancering van premium chocolademerk Cailler via Amazon, groeien meer dan 25 procent per jaar, zegt Sebastien Szczepaniak van Nestlé’s  Group Sales & eBusiness-afdeling in een bericht van het bedrijf. Daarbij worden offline aankopen in toenemende mate beïnvloed door wat consumenten online zien, zegt Szczepaniak, dus draait het bij het bouwen aan een merk lang niet meer alleen om goede televisiereclames en mooie verpakkingen.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops