MenuLevensmiddelenkrant

Spar schuift in commerciële organisatie

WAALWIJK - Om de ontwikkeling binnen Spar  te kunnen versnellen, heeft de formule de commerciële organisatie aangepast. De formule wil zo de 3.0 buurtwinkel en de  City store- winkels sneller uitrollen.

Onder meer de afdeling category management is verder geprofessionaliseerd en vanaf 2016 wordt het verdeeld in een unit vers en een unit KW/non food/services en diensten. Geertrui Klostermann en Erwin Jansen zijn hiervan de unit managers. Tot het team van Geertrui Klostermann behoren de category managers Susan Busser (agf), Thea Haak (brood en banket), Edwin Peeters (kaas/vleeswaren/gemaksvoeding) en Max Schräder (vlees, vis en kip). Het team van Erwin Jansen (slijterij, wijnen, tabak) bestaat uit de category managers Marije Potter (non food), Hans Rombouts (warme dranken, broodbeleg en internationale straat) en op interim basis Chantal de Wit (fris, bier, suiker, chips e.a.).

E-commerce
Naast de category management is ook de afdeling marketing en formule management gesplitst. Martijn van der Hoeven is vanaf januari 2016 benoemd tot formule manager, Mariëlle Witjes gaat zich concentreren op marketing communicatie. Zij wordt ook eindverantwoordelijk voor e-commerce. Henk van Leusden is benoemd tot commercieel programma manager.

Huismerk
Jan-Hein van Spaandonk blijft binnen Spar verantwoordelijk voor de ontwikkeling en de promotie van het huismerk. Alle Spar managers vallen onder verantwoording van commercieel directeur Susanne Kroon.

Appels
Tenslotte de namen van de Managers Operations die onder aansturing van directeur Edith Appels zorgen voor de begeleiding van de winkels en leiding geven aan de bedrijfsadviseurs.
Dit zijn Erica van Delft (m.n. Spar City stores), Pim Dirckx, Bas Jong en Rob de Ruijter (Attent).

 

Bron: Levensmiddelenkrant