MenuLevensmiddelenkrant

Kim Beerling, Manager Klantenservice van Lidl nam de prijs in ontvangst. "De afgelopen jaren hebben we een bewuste keuze gemaakt om de klant centraal neer te zetten. Het winnen van een consumentenprijs is dan ook geweldig, want dat laat zien dat we op de goede weg zijn."

Casper Overbeek, Customer Service Director van Bol.com ontvangt Service Award van Hendrik-Jan Glerum van The Feedback Company en Linda Schulte van Opiness. Overbeek: "Wij doen alles online en daarom proberen wij alle online innovatie en communicatie zoveel mogelijk een menselijk gezicht te geven en zo in het hart van onze klanten te komen.”

Bol.com en Lidl winnen service-award

AMSTERDAM - Een 8,3 en een 8,2 voor de service van respectievelijk Bol.com en Lidl leveren de webwinkel en supermarktketen de eerste prijs op in de Opiness Beste Service Awards.

Het Ahold-dochterbedrijf en de supermarktformule sleepten de prijs in de categorie webwarenhuis en supermarkten in de wacht. De Beste Service Awards zijn maandag aan tien bedrijven uitgereikt op basis van 5600 reviews van consumenten op Opiness.nl, het beoordelingsplatform achter de prijs.

Snelheid
Snelheid van reactie, contact, bezorging en afhandeling was voor één op de drie consumenten reden voor een goede waardering van bedrijven, meldt Opiness. Snel lijkt gelijk te staan aan een goede servicebeleving, waar eerder een goede prijs of goedkoop belangrijk was. Slechts 10 procent van de recenserende consumenten gaf over de winnaars van het afgelopen jaar het belang van prijs aan.

Aandacht
De belangrijkste reden om zeer hoge cijfers te geven was echter ook een persoonlijke touch, extra’s die de klant niet had verwacht of standaard krijgt en een stapje meer van een bedrijf, in de vorm van extra verpakking, aandacht of service, aldus Opiness. “De klant vooral ‘snel’ bedienen, verrassen en speciaal laten voelen lijkt momenteel de gouden combinatie in de optimale ‘customer experience’ dit jaar”, licht Linda Schulte, een van de oprichters van Opiness.nl, toe.

Lidl
Het rapportcijfer van Lidl is gebaseerd op 370 reviews waarin de formule goed wordt genoemd (57 procent), goedkoop (22 procent), mooie en leuke winkels heeft (12 procent) met vriendelijk personeel (33 procent). Belangrijke redenen om bij Lidl de boodschappen te doen zijn ook aanbiedingen (7 procent) en de broodafdeling (8 procent).

 

Bol.com
Bol.com heeft zijn 8,3 gekregen op basis van 1277 reviews waarin klanten vooral hun waardering uitspreken voor snelle levering en service (49 procent), maar ook een goede klantenservice en ruim assortiment, betrouwbaarheid (10 procent) en een gewaardeerde prijsstelling (10 procent).

Bron: Levensmiddelenkrant