MenuLevensmiddelenkrant

Herman Rooswinkel van Nespresso.

Host verruilt toonbank in Nespresso-winkel

ROTTERDAM - De nieuwe Nespresso- boutique in Rotterdam heeft een primeur voor de Nederlandse markt. In de winkel is de ouderwetse toonbank verdwenen en nemen de medewerkers de rol van hosts in voor het verlenen van service.

De opening van de Nespresso-winkel aan de Meent in Rotterdam is onderdeel van de nieuwe fase van de formule die zich richt op uitbreiding van het retailnetwerk op A-locaties. Eerder dit jaar zijn er zeven nieuwe boutiques geopend in onder meer Maastricht, Haarlem, Utrecht, Amsterdam en in Rotterdam. Dit betekent een verdrievoudiging van het aantal Nespresso-winkels in ons land. De nieuwe Rotterdamse winkel heeft een oppervlak van 120 vierkante meter en beschikt onder meer over een wand met grand cru’s en een proefruimte. Koffie voor directe consumptie wordt vooralsnog niet verkocht. Een noviteit in Rotterdam is de afwezigheid van de toonbank. De medewerkers staan nu, met een tablet waarop bestellingen kunnen worden geplaatst, naast de consument in de boutique. Een bestelling wordt vervolgens binnen enkele minuten achter de schermen klaargezet.

Volgende stap
Herman Rooswinkel, boutiquenetwerkdirecteur Nespresso, noemt de primeur, die eerder deze maand in Parijs en Londen is gelanceerd, de volgende stap in het bieden van service in retail. “Hierdoor kan de medewerker in de rol van gastheer een nog persoonlijker advies geven en de relatie verder uitbouwen met onze clubleden.”

Lees meer in Out.of.Home Shops december die nu uit is.

Bron: Out.of.Home Shops