MenuLevensmiddelenkrant

Consument kiest vaker voor Kerst-maaltijdbox

NIEUWVEEN – De Kerst-maaltijdbox is populairder dan ooit. Steeds meer consumenten vermijden de kerstdrukte in de supermarket en laten hun kerstrecepten in een box thuis bezorgen. 

Dit blijkt uit onderzoek van 24meal, een vergelijkingswebsite van alle maaltijdaanbieders. Volgens 24meal was het te verwachten dat de huidige groei van maaltijdboxen zich ook doorzet in de Kerstperiode. Niet alleen bekende aanbieders van maaltijdboxen spelen in op de behoefte, maar ook (online) mediabedrijven, zoals NRC en Smulweb bieden kerstboxen aan. NRC doet dit al voor de vierde jaar op rij, laat 24Meal weten.

Kerstsferen
"Dit jaar kiezen consumenten ook tijdens de Kerst voor een maaltijdbox in kerstsferen", aldus Sebastiaan van Duijn, van Streekbox. "Dit concept voeren wij al een aantal jaren, maar dit jaar weet de consument ons nog beter te vinden. Ook wordt er voor steeds grotere groepen besteld. Dit jaar is er een opmars van de 8- en 10-persoonsboxen." Eefje Burgman van De Krat, vult aan: "Wij zien naast onze vaste klanten met Kerst een stijging van nieuwe klanten die geïnteresseerd zijn in een compleet kerstdiner."

Druk
Ook bij de fulfilment en distributie wordt het extra druk door deze trend, meldt 24Meal. "In onze gekoelde ruimtes worden deze week al duizenden semi-houdbare kerstboxen ingepakt. De week voor kerst zijn wij volledig ingericht om alle aanbieders van kerstboxen, met veelal verse ingrediënten, te helpen bij het inpakken en gekoeld vervoeren van de boxen. Wij zijn helemaal volgeboekt door verschillende partijen en gaan meer dan 10.000 kerstdiners vervoeren", aldus Leo Nolen van Vers & Fijn, logistiek dienstverlener in gekoelde distributie. 

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops