MenuLevensmiddelenkrant

Dick Boer vindt bezorgkosten noodzakelijk

ZAANDAM - Albert Heijn wil dat haar boodschappen online evenveel kosten als in de supermarkt, aldus Ahold-topman Dick Boer. Dat maakt bezorgkosten noodzakelijk.

De Telegraaf bevraagt de Ahold-bestuursvoorzitter een dag na de verschijning van de laatste kwartaalcijfers. Nieuwkomer Picnic zweert bij gratis bezorging en formules als Jumbo lokken klanten door geen bezorgkosten te promoten. Bij bol.com hoeft een klant niet bij te betalen als de bestelling hoger ligt dan 20 euro. Volgt Albert Heijn ook?

Loyaler
In de wereld van de dagelijkse boodschappen zal Albert Heijn niet gratis bezorgen, voorspelt Boer tegen de krant. Ahold wil dat haar levensmiddelen evenveel kosten in de winkels als online en dat maakt bezorgkosten noodzakelijk, aldus Boer. Dat is echt geen hindernis, benadrukt de Ahold-topman. Klanten worden immers loyaler als ze online boodschappen doen en doen meer boodschappen dan de klant die naar de supermarkt gaat.

Bron: Telegraaf