MenuLevensmiddelenkrant

Gekozen Product van het Jaar werkt samen met Nielsen

AMSTERDAM -  Nederland maakt opnieuw deel uit van de 26 landen waar de Gekozen Product van het Jaar-verkiezing wordt gehouden. Op basis van een representatief consumentenpanel wordt in verschillende categorieën een onderzoek gedaan, uitgevoerd door Nielsen.

Onderzoeksbureau Nielsen legt de per categorie meedingende producten voor en vraagt naar het innoverend aspect, de aantrekkelijkheid van het product en de aankoopbereidheid. Consumenten bepalen zo het Gekozen Product van het Jaar.

Gerenommeerd
Het organiserend bedrijf in de Benelux, ziet toe op naleving van de strenge deelname criteria en onafhankelijk goed onderzoek, meldt de organisatie. ”Na twee succesvolle jaren in België hebben we veel geleerd. Punt één is het belang van de samenwerking met een gerenommeerd marktonderzoeksbureau. Nielsen doet uiterst professioneel en geheel onafhankelijk het onderzoek.”, aldus Katia Van Eecke, Managing Director Benelux. Ze vervolgt: “Het feit dat Nederlandse consumenten zelf de keuze maken is de tweede troef.” 

Marketingtool
Na verkiezing tot “Gekozen Product van het Jaar” ontvangt de fabrikant van het product het recht om het felrode stempel als marketing tool in te zetten. Productvernieuwing en innovatie zijn in het belang van de consument. De innovatieverkiezing “Gekozen Product van het Jaar” stimuleert fabrikanten met innovaties en echte productvernieuwing aan de slag te blijven. Uit onderzoek in de 26 landen waar Gekozen Product actief is, blijkt onder meer dat de winnaars meer omzet realiseren en langer in de markt blijven dan niet-winnende producten.

Inschrijven
Fabrikanten nemen deel aan de verkiezing van innovatieve merkproducten met onder meer voedingsmiddelen, huishoudelijke producten/schoonmaakmiddelen, persoonlijke verzorging, huisdierverzorging en andere regelmatig gebruikte producten. Fabrikanten kunnen tot 30 november inschrijven voor deelname. In maart 2016 wordt de uitslag bekend gemaakt.

 

 

Bron: Levensmiddelenkrant