MenuLevensmiddelenkrant

Bolletje is Merk van het Jaar

UTRECHT – Bolletje is door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2015. Op de tweede en derde plaats eindigden Calvé en Pampers.

Bolletje scoort het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Sándor van Mil, marketing manager Bolletje: “We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt aan een zichtbaarheid van het merk Bolletje met verschillende publiekscampagnes, onder andere via social media, met innovaties in onze verpakkingen en met productintroducties. Een voorbeeld is de Facebook-hype rondom de witte-chocolade-kruidnoten. Er bestaat geen mooier compliment hiervoor dan waardering van de consument!”

Productcategorieën
De FNLI Merk van het Jaar awards werden donderdag voor het negende achtereenvolgende jaar uitgereikt door de FNLI in samenwerking met EFMI Business School en GfK. In een grootschalig consumentenonderzoek, werden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit.  Voorafgaand aan de uitreiking van de overal prijs werden de winnaars in zeven productcategorieën bekend gemaakt. In de categorie alcoholische dranken won Grolsch, Hero won de categorie non-alcoholische dranken, Bolletje werd het beste gevonden bij zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket, Calvé won de kruidenierswaren-categorie, in de categorie zuivel, kaas en geelvetten won Chocomel, Mora bij in de categorie vers, salads, diepvries en verpakte groenten en Pampers tot slot in de categorie persoonlijke verzorging en schoonmaak.

Informatievoorziening
Daarnaast werd de bijzondere prestatie-award uitgereikt aan het merk dat in de ogen van de consument de beste informatievoorziening heeft. Deze prijs werd gewonnen door Nutrilon, gevolgd door Hak (tweede plaats) en Campina (derde plaats). De merken scoorden ten eerste hoog op de mate waarin ze via verpakking, reclame, website en social media nuttige consumenteninformatie geven over ingrediënten, gebruiksinstructies, voedingswaarden en acties. Ten tweede waardeert de consument de informatievoorziening over hoe de producten worden gemaakt en waar de producten/ingrediënten vandaan komen van deze merken.

Bron: Levensmiddelenkrant