MenuLevensmiddelenkrant
Chaqwa

Coca-Cola start in België met koffieconcept

NIEUWVEEN - Coca-Cola start in België met iets nieuws: ze hebben naast hun koude dranken hun assortiment uitgebreid met warme dranken. Onder de merknaam Chaqwa is er vanaf 2016 voor de business-to-business sector koffie, thee en warme chocolademelk verkrijgbaar. 

Coca- Cola focust met dit concept eerst op bedrijven: van kantoren over personeelsrestaurants tot koffiebars in bedrijfsomgevingen.

Groeimarkt
Christophe Cuyx, director new business development bij Coca-Cola enterprises: “We zien een duidelijke groeimarkt in warme dranken. Consumenten gaan op zoek naar kwaliteit en beleving en specialiteiten als cappuccino’s en lattes zitten duidelijk in de lift. Met Chaqwa willen we die koffiebar-beleving naar de werkvloer brengen en zo tegemoetkomen aan de wensen van onze klanten en consumenten. Onze ervaring in de drankensector helpt ons hierbij uiteraard.”

Japan
De koffieproducten van Coca-Cola werden voor het eerst in 1975 in Japan geïntroduceerd. Met België erbij vinden de koffieproducten van Coca-Cola straks hun weg naar meer dan 25 landen. 

Bron: Out.of.Home Shops