MenuLevensmiddelenkrant

Marks & Spencer plust in food door feestdagen

LONDEN, VK - Moederdag en Valentijnsdag hebben Marks & Spencers levensmiddelenverkoop gestuwd in het afgelopen financiële kwartaal. Analisten roemen de innovatie en groei van de foodtak van het warenhuis tegen de markt in.

Waar Britse supermarktketens de afgelopen drie jaar vooral inbonden en de opening van nieuwe winkels afhielden, zwom Marks & Spencer tegen de stroom in met de opening van tweehonderd nieuwe Simply Food-outlets en in het laatste financiële kwartaal met nieuwe producten en aanscherping van de prijs. De vergelijkbare omzet in food was het afgelopen kwartaal 0,7 procent hoger. De scherpere prijs heeft daarbij geen negatieve impact op de marge gehad, aldus analisten.

Moedersdag
De groei wordt door analisten onder andere toe aan een goede Moederdag, die in Groot-Brittannië dit jaar op 15 maart viel, en Valentijnsdag. Nieuwe producten en  meer diversificatie zorgde ervoor dat klanten op deze dagen producten uit het foodaanbod van M&S als cadeautje kochten, aldus de marktkenners tegen Food Manufacture.

Bron: Food Manufacture