MenuLevensmiddelenkrant

The Greenery lanceert snackfruit en groente

 BARENDRECHT – The Greenery en fabrikant Food Sense brengen vanaf 1 maart samen een vers snackgroente en –fruitassortiment op de markt. Door gebruik te maken van de Fred&Ed-karakters van Food Sense wil The Greenery kinderen stimuleren om meer groente en fruit te eten.

 Dat melden de bedrijven in een gezamenlijk persbericht. De merkbekendheid van het kindermerk Fred&Ed bij kinderen van 6-12 jaar bedraagt volgens onderzoek van Food Sense 75 procent. “Daarnaast spreekt het merk ook jong volwassenen aan”, aldus het bedrijf. Door de gezonde snacklijn te verbinden aan de populaire Fred&Ed-karakters wil The Greenery groente- en fruitsnacks toegankelijker maken voor deze jonge doelgroep.

Assortiment
Het nieuwe Fred&Ed snackgroente assortiment van The Greenery bevat groente die jaarrond beschikbaar zijn en fruitsoorten die seizoensgebonden zijn. Het snackgroente-assortiment bestaat uit tomaatjes, komkommers en paprika’s. Deze zijn jaarrond verkrijgbaar in portieverpakkingen van 125 gr. Daarnaast zijn voor deze producten ook gezinsverpakkingen van 250 gram beschikbaar.

Promotie
Op dit moment voert Food Sense een brede communicatiecampagne met advertenties in landelijke dag- en weekbladen. Ook via de radio en op internet is promotie. Via een actie op verpakkingen worden er voor kinderen Fred&Ed Meet & Eats georganiseerd. The Greenery promoot haar Fred&Ed groentesnacklijn tijdens de Fruit Logistica van 3, 4 en 5 februari. Samen met Food Sense wordt de snacklijn op de Huishoudbeurs van 13 tot en met 21 februari gepromoot.

Hier een video van ondertekening van het contract

Bron: