MenuLevensmiddelenkrant

Nespresso krijgt concurrentie

PARIJS – De populaire koffiecapsules van Nespresso krijgen concurrentie. In onder andere 7.500 Casino-supermarkten in Frankrijk ligt in mei een 20 procent goedkoper alternatief in het schap.

De ‘nieuwe’ capsules lijken op voorhand een succes te worden. Nespresso is namelijk niet alleen heel smakelijk, hip en trendy, maar ook schreeuwend duur. Bij thuisgebruik komt een kopje Nespresso in Nederland op 33 cent. De Nespresso capsules zijn in veertig landen verkrijgbaar, de omzet bedraagt bijna twee miljard euro. Het alternatief voor de capsules wordt op de markt gebracht door het Zwitserse Ethical Coffee Company (ECC). Saillant detail: de baas van ECC is Jean Paul Gaillard, de man die Nespresso groot heeft gemaakt. Gaillard stelt dat zijn capsules minder slecht voor het milieu zijn, omdat zij niet worden gemaakt van aluminium, maar van biologisch afbreekbare natuurlijke vezels. Wanneer de capsules in de Nederlandse schappen liggen, is nog niet bekend.

Bron: AD