MenuLevensmiddelenkrant

Elvee-man introduceert natuurlijk concept

NIEUWEGEIN – Elvee-oprichter Leo Voorwinden slaat een andere weg in. Met een nieuwe B.V., Leev.nu, wil hij de schappen veroveren met een gezond assortiment.

Al in 2008 verkocht Voorwinden een groot gedeelte van zijn chocoladebedrijf Elvee. “Ik wilde mijn energie steken in een concept dat meer is als een serie complementaire producten en mensen bewegen tot een beter leven.” Uit deze wens is Leev ontstaan, een serie producten die, naar eigen zeggen, volledig geënt zijn op de natuur en zijn puurheid. “Met Leev wil ik op een eenvoudige manier de natuur laten spreken. Die bevat zoveel goeds van zichzelf, daar hoeven we eigenlijk alleen nog maar een verpakking omheen te doen. Geen kleurstoffen, ongewenste E-nummers, smaak en conserveringsmiddelen. Leev werkt met eerlijke ingrediënten en bij voorkeur samen met kleine biologische boerderijen of bedrijven, want de passie waarmee daar gewerkt wordt, levert de beste producten op!”

Biologisch
De Leev-lijn bestaat uit losse theeblaadjes, muesli, chips, noten, sappen, theedranken, fruit- en kruidwater en een range verzorgingsproducten. Allen gerangschikt naar vijf items, die refereren naar een bepaald effect: kalm, glans, pienter, kracht en stroom. Negentig procent van de lijn is biologisch en draagt het Skal-keurmerk. “Alleen de noten zijn niet biologisch. Dat is namelijk een erg lastig verhaal.”

Niet in het gezondheidsschap
Voorwinden wil zijn producten, naast de natuurwinkel en drogisterijen, ook graag in de Nederlandse supermarkten zien, en dan het liefst op de groenteafdeling. “Qua uitstraling en producten passen ze hier perfect.” Het gezondheidsschap heeft niet zijn voorkeur. “Dat heeft naar mijn mening een te stoffig imago. Dan sta ik liever tussen de reguliere producten. Thee bij thee, noten bij noten.” De uitrol van Leev gaat in mei plaatsvinden. Vooralsnog zijn er nog geen concrete afspraken gemaakt met supermarktorganisaties.

Bron: