MenuLevensmiddelenkrant

'België interessante markt voor AH'

AMSTERDAM – België is voor Albert Heijn een interessante markt, maar zeker geen gemakkelijke. Samenwerking met een andere retailer zou dan ook verstandig kunnen zijn, aldus retailexpert Paul Moers.

België is volgens Moers een interessante optie voor Albert Heijn. “Belgen houden van lekker eten en Albert Heijn is een goede, culinaire formule”, aldus Moers tegenover BNR Nieuwsradio. “Maar het is zeker niet zo dat België een makkelijke markt is. Dat zie je aan de huidige problemen van Carrefour.” Albert Heijn zou er volgens Moers verstandig aan doen om samenwerking of fusie met een andere formule aan te gaan. “Bijvoorbeeld met Delhaize. Albert Heijn en Delhaize lijken zo op elkaar, dat zou interessant kunnen zijn.” Eerder noemde Albert Heijn ook Duitsland als optie om toe te treden, maar Moers begrijpt waarom de pijlen nu vooral op België zijn gericht. “Duitsland is ongelooflijk competitief, met Lidl en Aldi die de markt domineren. Albert Heijn moet überhaupt voorzichtig zijn in het buitenland. In het verleden is het niet altijd goed gegaan. Maar in Nederland is er een grens aan de groei die nog mogelijk is. Albert Heijn moet duidelijk iets doen.”

Bron: BNR Nieuwsradio