MenuLevensmiddelenkrant

C1000 aan kop verkiezing Wakker Dier

AMERSFOORT - C1000 neemt de leiding in de zogeheten kattenvoerprijs-verkiezing van Wakker Dier. De stichting wil hiermee aantonen hoeveel vlees er onder de prijs van een blik kattenvoer wordt verkocht.

C1000 verkocht volgens Wakker Dier de afgelopen zes weken het meeste vlees onder de prijs van een blik voer voor katten. Dit jaar nog wil de stichting een einde maken aan de zogenaamde kiloknaller-acties van supermarkten. De organisatie is van mening dat vlees door de extreem lage verkoopprijzen in de retail niet op een normale manier geproduceerd kan worden. “Voortdurende kostenbesparingen maken het leven van kippen en varkens onmenselijk.”

Kip is de dupe
De gemiddelde prijs van kattenvoer in supermarkten is 4,12 euro per kilo. Kiloknallerprijzen liggen daar volgens Wakker Dier vaak aanzienlijk onder. De afgelopen zes weken is er in de Nederlandse retail totaal negenenzestig keer met vlees onder de prijs van kattenvoer gestunt. Eenderde van deze aanbiedingen kwam van C1000, die ook de diepste stunt op zijn naam heeft staan: 1,99 euro voor een kilo kippenbouten. Wakker Dier geeft aan dat kippen het grootste slachtoffer zijn van de stunts: van de negenenzestig kiloknallers waren er zesendertig met kip.

Bron: