MenuLevensmiddelenkrant

Wakker Dier voert campagne tegen kiloknallen op

AMSTERDAM - Wakker Dier voert de campagne tegen het stunten met vlees door supermarkten op. De stichting start deze week met een postercampagne op meer dan 2000 locaties.

Komende weken zijn op straat en op stations abriposters met cartoons tegen de kiloknaller te zien. 42 Cartoonisten tekenden een cartoon tegen de kiloknallers, waarvan er 13 op de abriposter staan. De abricampagne is volgens Wakker Dier mede mogelijk gemaakt door een overweldigende steun van het publiek. “Duizenden mensen hebben de kiloknallercampagne ondertussen gesteund met giften waardoor deze campagne versneld en vergroot kan worden.” Afgelopen weken voerde Wakker Dier fel actie tegen de goedkope vleesaanbiedingen bij C1000. Voor geen ander onderwerp kreeg Wakker Dier naar eigen zeggen eerder zoveel directe steun. “Dat is een duidelijk teken aan de supermarkten dat er veel onvrede is over de kiloknallers en supermarkten nu echt diervriendelijker moeten worden.”

Bron: