MenuLevensmiddelenkrant

Bolletje investeert fors in groeiplannen

ALMELO – Bolletje gaat de komende jaren fors investeren in nieuwe productiemiddelen, verbeterde processen, mensen en de merkstrategie. Hiermee wil het bedrijf naar eigen zeggen een groeiversnelling realiseren en het marktleiderschap in het segment ontbijt/lunchproducten verder verstevigen.

Bolletje spreekt van het ‘opzoeken van het spanningsveld tussen het vertrouwde van vroeger en het goede van nu’. “Dat betekent onderhoud en vernieuwing in bestaande productgroepen en daarnaast innovaties in de ontbijt- en lunchcategorie”, aldus het bedrijf in een verklaring. Bolletje introduceert een aantal nieuwe producten, die momenteel instromen en vanaf half oktober in vrijwel alle Nederlandse supermarkten verkrijgbaar zijn. Het betreft Boeren Beschuit, Sesam Beschuit, Bakkers Crackers en Fruitige Ontbijtkoek.

De aankondiging volgt op een aantal, eind augustus aangekondigde, wisselingen in de top van Bolletje. Zo volgde Hielke van Dijken Geert Jan van Ark op als directievoorzitter en werd Jan Willem Eyssen aangesteld als de nieuwe president-commisaris als opvolger van Dik Wessels.

Bron: