MenuLevensmiddelenkrant

Dat ziet er lekker uit!

ZOETERMEER - Vandaag gaat de nieuwe campagne van GroentenFruit Bureau van start met de naam 'Dát ziet er lekker uit!'. De campagne is gericht is op kinderen van 7 tot 12 jaar om te laten zien hoe leuk en lekker groenten en fruit zijn.

'Dát ziet er lekker uit' wordt onder andere ondersteund door reclame op tv en radio. Tevens wordt de campagne gecommuniceerd bij aankoop van appels en tomate bij supermarktketens Bas/Dirk/Digros. "Op alle verpakkingen Elstar appels en trostomaten wordt vanaf vandaag door middel van een sticker aan de klant gecommuniceerd dat de campagne van start is gegaan", vertelt Silvia van den Aardweg van het GroentenenFruit Bureau. "In de verpakking zit een leaflet met informatie en een plak-tattoo."

Dirk
De keuze voor Dirk/Bas/Digros kwam tot stand door het contact dat Van den Aardweg legde op het 2x2 symposium met Dirk Supermarkten. "Zij waren enthousiast over de campagne en zo is de samenwerking tot stand gekomen", aldus Van den Aardweg. "Maar het staat andere retailers natuurlijk vrij om ook aan te haken met een concreet voorstel."

De campagne is onderdeel van de overkoepelende ‘2x2’- campagne die ouders en kinderen op een leuke manier wil activeren hun dagelijkse 2x2, dat staat voor 2 ons groenten en 2 keer fruit, te halen. Speciaal voor kinderen is een een gadget ontwikkeld: de fruitalizer. Hiermee kunnen ze het hoofd van hun lievelingsoma, beste vriendje of zelfs favoriete huisdier omtoveren in bijvoorbeeld een tomaat, paprika of appel.

Bron: