MenuLevensmiddelenkrant

PLUS herhaalt duurzaamheidscampagne

DE BILT – PLUS haalt een eerder gevoerde campagne ‘PLUS denkt duurzaam’ weer uit de kast. Verantwoord assortiment en aandacht voor mens, milieu en maatschappij staan hierbij centraal. Ook volgen er nieuwe introducties.

Maandag 25 oktober introduceert PLUS als uitbereiding van het huidige biologisch assortiment BIO+ broccoli. Bovendien start de supermarktketen op maandag 1 november met BIO+ kruimige aardappelen. Ook breidt PLUS het assortiment streekproducten van GIJS uit. De nieuwste introductie is GIJS boerenkool van boer Ronald Herbert uit Zeewolde, zegt de keten. PLUS beweert al vier jaar het grootste assortiment in biologische producten te hebben.

Thema's
De campagne ‘PLUS denkt duurzaam’ loopt van 25 oktober tot en met 14 november. Iedere week besteed de keten aandacht aan een ander duurzaam thema. Dat zijn de thema’s fairtrade, BIO+ en GIJS. Gedurende de campagne ‘introduceert de supermarktketen in aanvulling op de fairtrade bananen en sinaasappelen ook fairtrade ananassen. Daarnaast is er aandacht voor vis bij PLUS. Sjaak de Korte, directeur business development en MVO bij PLUS Retail: “Wij vinden het zeer belangrijk dat onze producten duurzaam zijn en eerlijk worden geproduceerd. Vanaf 2011 breiden we ons Fairtrade assortiment dan ook verder uit met onder meer thee van PLUS huismerk.” Verder streeft PLUS er naar eigen zeggen naar dat de vis in de schappen duurzaam wordt gevangen. De Korte: “We zijn goed op weg naar een verantwoord visassortiment, maar we zijn pas tevreden als alle vis 100 procent groen is.”

Bron: