MenuLevensmiddelenkrant

Heineken versterkt Nigeriaanse activiteiten

NIEUWVEEN - Heineken heeft met de overname van het Nigeriaanse Sona Group haar positie op de Nigeriaanse markt versterkt. De brouwer neemt twee houdstermaatschappijen over.

De maatschappijen hebben controleren belangen in Sona, IBBI, Benue, Life en Champion in Nigeria. De overname geeft Heineken een extra productiecapaciteit van 3,7 miljoen hectoliter bier. “Dat helpt om huidige productiebeperkingen weg te nemen en verbetert de geografische spreiding van Heinekens brouwerijen”, verduidelijkt een medewerker.

Nigeria is de op een na grootste biermarkt in Afrika en groeit sinds 2009 jaarlijks negen procent. Per jaar wordt er zo’n 16,5 miljoen hectoliter bier geproduceerd. De bierconsumptie per persoon komt jaarlijks gemiddeld uit op 11 liter, dat is een stuk lager dan het mondiale gemiddelde van 27 liter. Hoe de brouwerijen ingepast kunnen worden in de bestaande Nigeriaanse activiteiten gaat Heineken onderzoeken.

Bron: DFT