MenuLevensmiddelenkrant

Dirk van den Broek wint Dagbladgoud 2010

AMSTERDAM – Dirk van den Broek heeft maandag de prijs voor de beste dagbladadvertentie van 2010 gewonnen. Het supermarktconcern won Dagbladgoud met de campagne 'De koek is op' in de categorie profit.

De prijswinnaars werden maandagavond bekend gemaakt in Amsterdam en is een initiatief van de marketingorganisatie voor de Nederlandse dagbladen Cebuco. De campagne werd door lezers van dagbladen bekroond. Het is de zevende keer dat de prijs werd uitgereikt.

Prijzen
De advertentie van Dirk van den Broek met ‘De koek is op’ (afbeelding) werd door de lezers bekroond met Dagbladgoud 2010 in de categorie profit. In de categorie non-profit ging de publieksprijs naar Pink Ribbon Magazine met de advertentie ‘Samen zijn we sterker’. Pink Ribbon heeft als doel het aantal gevallen van borstkanker te verminderen, vroege diagnose te stimuleren en de zorg voor borstkankerpatiënten en hun omgeving te verbeteren. De vakjury wees Heineken en Dirk van den Broek aan als winnaars van de vakprijzen Vakgoud en Campagnegoud. De vakjury, die zich over 108 inzendingen boog, riep Heineken uit tot winnaar van Vakgoud 2010 met de advertentie 'Social Networks'. De vakjury beoordeelde ook 27 advertentiecampagnes in de categorie Campagnegoud 2010. Winnaar is geworden Het Dirk Effect van Dirk van den Broek.

Nek-aan-nek-race
Olaf Croon, directeur van Cebuco zei dat de kwaliteit dit jaar hoog lag. “De Dagbladgoud-winnaar van dit jaar, de inhaker ‘De koek is op’ van Dirk van den Broek, kreeg na een nek-aan-nek-race met Heineken’s inhaakadvertentie ‘Bertje!’ uiteindelijk toch de meeste voorkeurstemmen.”

Bron: ANP/Adformatie