MenuLevensmiddelenkrant

Wakker Dier kwaad op 'dwarsliggers' C1000 en Plus

AMSTERDAM - Wakker Dier is kwaad op de supermarktketens C1000 en Plus omdat zij de eerste 'kiloknallervrije week' van Wakker Dier dwarsbomen.

Volgens Wakker Dier hebben zij als enige van de grote supermarkten een dieronvriendelijke kiloknaller in hun reclamefolder. De organisatie had alle supermarkten opgeroepen tot een kiloknallervrije week met aandacht voor diervriendelijke alternatieven. Andere supermarkten hebben volgens Wakker Dier wel de kiloknallers achterwege gelaten waardoor er maar twee kiloknallers zijn in plaats van de gebruikelijke zeven. Daarnaast hebben diverse supermarkten veel aandacht voor diervriendelijke aanbiedingen met biologisch vlees en vleesvervangers zoals bij Lidl en Dirk. Wakker Dier claimt met haar publiciteitscampagne de nodige successen. Zo zou het aantal diervriendelijke aanbiedingen en het diervriendelijke assortiment afgelopen jaar met 73 procent zijn toegenomen. Een kiloknaller is reclamevlees dat goedkoper wordt aangeboden dan de gemiddelde prijs van kattenvoer: 4,12 euro per kilo.

Bron: