MenuLevensmiddelenkrant

Wakker Dier persifleert plaatjesacties supers

AMSTERDAM - Wakker Dier start vandaag een actie tegen de kiloknalleraanbiedingen van C1000 en Plus van deze week. Met een knipoog naar de plaatjes-spaaracties van supermarkten, start Wakker Dier de spaaractie ‘Dierenleedplaatjes, spaar ze vooral NIET allemaal’.

Iedere consument kan volgens Wakker Dier aan vrienden en kennissen die boodschappen doen bij C1000 en Plus een dierenleedplaatje geven of opsturen. “Op het plaatje staat het dierenleed achter hun kipkiloknaller. Er zijn zes verschillende dierenleedplaatjes”, aldus de organisatie in een persbericht. De actie is onderdeel van de actieweek van Wakker Dier. Oorspronkelijk had Wakker Dier deze week de ‘eerste kiloknallervrije feestweek’ gepland, maar C1000 en Plus boden volgens Wakker Dier toch kiloknallers aan.

Wakker Dier registreert sinds begin 2009 alle kiloknallers van de grootste 10 supermarkten. Sinds vorig jaar was het aantal kiloknallers al gedaald van 11 naar 7 per week, maar een kiloknallervrije week is in de drie gemeten jaren volgens Wakker Dier nog niet voorgekomen. Het aantal diervriendelijke aanbiedingen en het diervriendelijke assortiment is afgelopen jaar met 73 procent toegenomen. Wakker Dier wilde deze positieve trend markeren met de kiloknallervrije week, maar blaast nu de geplande feestelijkheden af.

Bron: