MenuLevensmiddelenkrant

AH, Jumbo, Lidl en PLUS samen in fairtradefolder

UTRECHT – Max Havelaar verspreidt een reclamefolder waarin het de fairtrade-aanbiedingen van supermarkten bundelt. De uitgave verschijnt in de Fairtrade Week.

In de week van 31 oktober valt bij twee miljoen huishoudens de Fairtrade Week actiefolder op de deurmat. Hierin staan de fairtrade-aanbiedingen van Albert Heijn, Jumbo, Lidl en PLUS. Bovendien bevat de folder kortingsbonnen van diverse andere retailers. De aanbiedingen gelden tijdens de Fairtrade Week op producten met het Max Havelaar keurmerk.

Toekomst
Met de Fairtrade Week actiefolder vraagt Stichting Max Havelaar aandacht voor boeren en arbeiders in ontwikkelingslanden die door Fairtrade kunnen werken aan een betere toekomst. In de folder komen boeren aan het woord over het belang van Fairtrade koffie, -cacao, -bananen en –bloemen voor hun ontwikkeling. Per retailer staan vier Fairtrade producten in de schijnwerpers, van koffie tot chocolade en van wijn tot pindakaas.

Vijfde keer
De Fairtrade Week vind plaats van 27 oktober tot en met 6 november. Het is de vijfde keer dat Max HAvelaar deze actieweek organiseert. Ruim 3000 winkels besteden dan extra aandacht aan hun Fairtrade assortiment.

Bron: Max Havelaar