MenuLevensmiddelenkrant

C1000 groeit in diervriendelijke aanbiedingen

NIEUWVEEN - Supermarktketen C1000 had in 2011 bijna 2,5 keer zoveel diervriendelijke aanbiedingen als in 2010. De formules Dirk/Bas/Digros waren vorig jaar koploper in diervriendelijke aanbiedingen met gemiddeld twee per week.

Het aantal diervriendelijke aanbiedingen in de folders van supermarkten is in 2011 met 34 procent gestegen ten opzichte van 2010. Dit blijkt uit de cijfers van de Wakkere Winkelaar, de wekelijkse nieuwsbrief van Wakker Dier met de diervriendelijkste aanbiedingen van de grote supermarkten. Onder diervriendelijke aanbiedingen verstaat Wakker Dier: vleesvervangers, biologisch vlees en producten met 2 of 3 Beter Leven sterren van de Dierenbescherming, en zuivel en eieren met het EKO-keurmerk .

Wakker Dier vergeleek de aanbiedingen van de 7 supermarkten die zowel in 2010 als in 2011 door de Wakkere Winkelaar werden gevolgd. Dit zijn de Albert Heijn, C1000, Dirk/Bas/Digros, Jumbo, Plus, Spar en Super de Boer. Gezamenlijk hadden deze supermarkten 393 diervriendelijke aanbiedingen in 2011 vergeleken met 294 in 2010, een toename van 34 procent. De stijging werd vooral veroorzaakt door een verdubbeling van het aantal aanbiedingen van biologisch vlees, en een flinke toename met aanbiedingen van biologische melk.

Bron: Levensmiddelenkrant.nl