MenuLevensmiddelenkrant

Kwart ziet afhaalpunten wel zitten

NIEUWVEEN – Consumenten zien wel wat in afhaalpunten voor online bestelde boodschappen. 26 procent is van plan van deze service gebruik te maken.

Dat blijkt uit het onderzoek 'Supermarkt van de Toekomst' van het AD. De krant vroeg ruim drieduizend bezoekers van haar website naar hun mening en wensen. De meerderheid van de AD-lezers doet liever boodschappen in de traditionele supermarkt dan in een webwinkel. Op dit moment geeft 14 procent van de respondenten aan wel eens online boodschappen te hebben besteld. 26 procent is dit van plan in de toekomst te doen wanneer er afhaalpunten komen.

Ter duur
Uit de enquête blijkt dat een op de vijf respondenten vindt dat online boodschappen te duur zijn. 21 procent van de respondenten met een bovenmodaal inkomen heeft wel eens online boodschappen gedaan. Onder gezinnen met kinderen is dit 20 procent. Veel supermarktklanten blijken een voorkeur te hebben voor het zelf uitzoeken van producten. Bovendien zien klanten het doen van boodschappen als een gezellige sociale activiteit.

Bron: AD