MenuLevensmiddelenkrant

Carrefour mikt op prijsverlagingen

PARIJS – De Franse supermarktgigant Carrefour behaalde een slecht resultaat in het eerste kwartaal van dit jaar. De na Wal-mart grootste super ter wereld, zet daarom nu in op prijsverlagingen om klanten aan zich te binden.

Carrefour zag de omzet in Europa dalen met 3,8 procent. Dit cijfer is exclusief Frankrijk. Om klanten toch te behouden mikt het supermarktconcern op prijsverlagingen, zo meldde de keten bij de presentatie van de kwartaalcijfers. De Franse gigant voorziet opnieuw een moeilijk jaar waarin consumenten minder zullen uitgeven en door het invoeren van prijsverlagingen hoopt Carrefour dat de omzet niet nog verder daalt.

Met name de winkels van Carrefour in landen die in zwaar weer verkeren als Italië, Spanje en Griekenland nam af. De omzet van winkels die langer dan een jaar open zijn, nam in Griekenland met bijna 16 procent af en in Spanje daalde de omzet met ruim 6 procent.

Bron: skynet.be