MenuLevensmiddelenkrant

Nestlé positief ondanks zuinige consument

VEVEY – Ondanks dat consumenten wereldwijd steeds zuiniger worden heeft Nestlé in de eerste negen maanden van dit jaar de autonome omzet zien groeien met 6,1 procent. In Europa presteerden de merken Nescafé en Wagner goed.

Het Zwitserse voedingsmiddelenconcern zag in de eerste drie kwartalen van 2012 de autonome omzet groeien met 6,1 procent, deels dankzij prijsverhogingen. Inclusief overnames en de effecten van wisselkoersenweten stegen de verkopen met 11 procent naar een totaal van 55,9 miljard euro.

Zuiniger
Nestlé spreek van een ‘moeilijk handelsklimaar’. Door de economische malaise houden consumenten wereldwijd de hand op de knip. Ook klanten in de opkomende Aziatische markten worden zuiniger, merkt het voedingsconcern. Nestlé-topman Paul Bulcke (foto) houdt ondanks dat vast aan de (omzet)groeiverwachting van 5 tot 6 procent voor 2012.

Nespresso
In Europa deden vooral de koffiemerken Nescafé en Nescafé Dolce Gusto het goed. In de categorie diepvries lieten de pizzamerken Wagner en Buitoni goede prestaties zien. Het luxe koffiemerk Nespresso blijft dubbelcijferig groeien dankzij nieuwe innovaties en de opening van 28 Nespresso-boutiques, aldus Nestlé.

Bron: Levensmiddelenkrant