MenuLevensmiddelenkrant

Bolletje houdt stijgende omzetlijn vast

ALMELO - Bolletje, maker van beschuit, koekjes en ontbijtkoek, heeft tot en met het derde kwartaal van dit jaar een omzetgroei op de Nederlandse markt geboekt van 6 procent.

Met name de groep broodvervangers (beschuit, crackers en ontbijtkoek) heeft een sterke stijging in de verkoop laten zien, met een plus van 10 procent. Vanwege de herwonnen dynamiek is het merk Bolletje genomineerd voor de verkiezing van 'Merk van het Jaar 2012', waarvan de winnaar woensdagmiddag bekend wordt gemaakt tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst.

Bolletje heeft na enkele jaren van daling nu weer een stijgende lijn in de omzet. De positieve omzetcijfers komen op het moment dat Bolletje en Continental Bakeries in een eindfase zitten van de formele goedkeuringsprocedure bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) ten aanzien van de overname van Bolletje door zijn branchegenoot. Bolletje verwacht dat nog voor het einde van de maand november overeenstemming met de NMa zal worden bereikt over de vergunningverlening. Mocht de NMa onverhoopt en onverwacht tot een afwijzend eindoordeel komen, is Bolletje daarop voorbereid.
“Het succes van het merk is er weer en dat motiveert”, zegt interim directeur Geert Jan van Ark in een reactie op de jongste kwartaalcijfers en de status van het overnameproces.

Bron: Levensmiddelenkrant