MenuLevensmiddelenkrant

Sainsbury's laakt Tesco over huismerkvergelijking

NIEUWVEEN – De Britse keten Sainsbury's is niet blij met prijsvergelijkingen van huismerken door rivaal Tesco. Volgens de topman van Sainsbury’s is het appels met peren vergelijken.

"Hoe kun je ooit onze krachtige merken vergelijken met de budgetmerken van Tesco en Asda?”, aldus Justin King van Sainsbury’s. Hij zegt dat hij het duidelijk gaat maken aan zijn concurrenten dat hij hier niet van gediend is.


Sainsbury’s, de tweede grootste supermarktketen van Engeland, zag de omzet in het vierde kwartaal van haar gebroken boekjaar met 6,3 procent stijgen. Over het hele boekjaar steeg de identieke omzet met 3,6 procent. Met de 14 nieuwe supermarkten en 87 nieuwe conveniencewinkels het afgelopen jaar erbij, steeg de omzet met 4,3 procent.

King liet zich ook nog uit over het paardenvleesschandaal dat Europa in zijn greep houdt. “Het heeft het vertrouwen in de hele distributieketen aangetast. Dat moeten we goed tot ons door laten dringen.” Sainsbury’s zag door het schandaal een verschuiving gezien in de verkoop van verwerkte vleesproducten naar meer verse items.

Bron: The Guardian/The Telegraph