MenuLevensmiddelenkrant

Hoogvliet's Klik&Klaar lokt klanten

ALPHEN AAN DEN RIJN – Qualitydisccounter Hoogvliet heeft zijn nieuwe websupermarkt Klik&Klaar geopend. Een welkomstkorting van tien euro moet twijfelende bestellers over de streep trekken.

‘Wij heten u welkom met € 10,00 korting!’ kopt de Alphense supermarkt wervend in zijn eerste Klik&Klaar-nieuwbrief, die woensdag aan klanten is verstuurd. ‘Om u te laten kennismaken met onze Klik&Klaar websuper krijgt u van ons € 10,00 korting op uw eerste bestelling vanaf € 50,00!’ Met de actie geeft Hoogvliet klanten die inderdaad voor vijftig euro bestellen, een stevige korting van twintig procent op hun eerste order.

Tarief ophalen
De keten hoopt klanten naar de winkel te lokken met een relatief voordelig afhaaltarief van 2,49 euro per bestelling. Ter vergelijking: de hoogte van het servicebedrag bij concurrent Albert Heijn is afhankelijk van het moment waarop klanten de boodschappen ophalen en de grootte van de bestelling. De bijdrage varieert en bedraagt 1 euro, 1,50 euro of 2,50 euro. Bij besteding boven de 70 euro krijgen klanten 1 euro korting. Hierdoor kunnen AH-shoppers op een aantal momenten hun boodschappen gratis blijven afhalen.

Thuisbezorgen
Vooralsnog wil Hoogvliet zich niet wagen aan thuisbezorgen. AH brengt zijn boodschappen desgewenst wel tot in de keuken bij klanten thuis, maar rekent daarvoor een tarief variërend tussen 5,95 en 13,95 euro, afhankelijk van het gekozen bezorgmoment. Het minimale orderbedrag bij AH is 70 euro en vanaf 100 euro krijgen klanten een euro korting op de bezorgkosten.

Bron: Levensmiddelenkrant