MenuLevensmiddelenkrant

Tesco verzet bakens

LONDEN – Het Britse Tesco wil het roer omgooien. Er komt binnen de organisatie veel meer aandacht voor online retailing, conveniencewinkels en een snellere ombouw van de grote winkels.

Dat meldt Tesco aan haar investeerders. De Britse thuismarkt wordt weer belangrijker voor Tesco. Het bedrijf had de afgelopen jaren veel te lijden van Aldi, Lidl, maar ook servicespelers als Waitrose en Sainsbury’s. In 2012 reageerde de Britse retailgigant hier al op met een sterkere focus op vers, een refresh van het private label en winkels en een sterkere prijsfocus.
Desondanks bleef het marktaandeel van Tesco de afgelopen tijd dalen van 30 procent een jaar geleden tot 29,2 procent nu. De ombouw van winkels wordt daarom versneld. De prijzen worden scherper, de kwaliteit beter en de service ook, claimt Tesco nu. De retailer wil ook meer doen aan online en convenience, dat zijn immers de groeiergebieden in retail.

Bron: Levensmiddelenkrant