MenuLevensmiddelenkrant

Anti-Jumbo-reclames doen Van Eerd pijn

NIEUWVEEN - Supermarktketen Jumbo zegt veel last te hebben van de radiospotjes van Wakker Dier. Maar van een omzetdaling hierdoor is geen sprake.

Dat zegt Jumbo-topman Frits van Eerd in een interview met het Radio 1 Journaal. In de commercials wordt consumenten opgeroepen ‘geen vreselijke plofkip meer te kopen’ bij Jumbo. Van Eerd zegt dat de formule last heeft van de reclamespotjes en dat ze hem persoonlijk in het hart raken. Bovendien krijgt de formule veel vragen van klanten, zowel via de Jumbo-consumentenservice als in de winkels. Toch blijft het goedkope vlees in de winkels liggen, omdat volgens Van Eerd vlees met een laagste-prijsgarantie een belangrijke succesfactor van Jumbo is. Wakker Dier start komend weekend weer een nieuwe tv-campagne tegen Jumbo en Albert Heijn. Die campagne zal de hele maand maart duren.

Bron: Radio 1