MenuLevensmiddelenkrant

Dirk en Deka stoppen reclame plofkip

 Detailresult-formules Dirk van den Broek en Dekamarkt promoten niet langer reguliere kip. Wakker Dier is blij met deze beslissing en richt zijn pijlen nu op C1000 en Albert Heijn.

De actiegroep zegt dat Dirk en Deka het besluit namen na een verzoek van Wakker Dier. Detailresult-woordvoerder Fiona Wijnbergen bevestigt dat vanaf week 29 de beide formules geen reclame meer maken voor reguliere kip. Onder druk van Wakker Dier haalden Dirk en Deka eerder al een Kies Bewust-sticker van haar kippenvlees af.

Doelwit
De beslissing van Dekamarkt volgt op Deen en Jumbo, die anderhalf jaar geleden ook besloten geen reguliere kip meer te promoten in folders en acties. C1000 en Albert Heijn doen dit nog wel en dat betekent dat zij het nieuwe doelwit zijn van een tv- en radiocampagne van Wakker Dier.

Bron: Levensmiddelenkrant