MenuLevensmiddelenkrant

Ook Jumbo en AH in actie tegen Russische boycot

NIEUWVEEN - Zowel Jumbo als Albert Heijn gaan Nederlandse groenten en fruit extra promoten. Dit gebeurt om de leveranciers van deze producten een hart onder de riem te steken vanwege de Russische boycot.

Jumbo heeft tegenover de NOS aangegeven dat het inspeelt op de behoeften van klanten. Volgens een woordvoerder maken klanten momenteel bewuste keuzes voor Nederlandse groenten en fruit om de telers te steunen. De supermarktketen gaat in zijn winkels duidelijk communiceren welke agf-producten van Nederlandse bodem zijn en zorgt ook voor activatie om consumenten te stimuleren deze producten te kopen. Hoe die campagne eruit komt te zien, wil het bedrijf volgens de NOS niet zeggen uit concurrentieoverweging.

Combideal
Albert Heijn pakt morgen uit met een speciale combideal: een komkommer, drie paprika's en trostomaten in een pakket voor een actieprijs. De marktleider zegt in gesprek te zijn met het CBL om te kijken of de foodbranche gezamenlijk kan optreden om de telers te steunen.

Bron: NOS