MenuLevensmiddelenkrant

Online folder van Action best gewaardeerd

NIEUWVEEN – Action heeft de beste online folder. Dat vinden consumenten, zo blijkt uit een verkiezing Folder Awards.

Volgens de organisatie toont de verkiezing aan dat er een samenhang is tussen de meest gelezen online folder en hoogst gewaardeerde online folder. De online folder van Action kreeg van consumenten een waardering van 8,8.

Stemming
Gedurende de maand september werden bijna 3500 stemmingen uitgebracht op totaal 99 folders via de website www.folderawards.nl. Lezers beoordeelden online folders door rapportcijfers te geven op stellingen, onder andere over scherpe aanbiedingen in de folders en de leesbaarheid online.

Gewaardeerd medium
De online Folder Awards is een nieuw initiatief van Reclamefolder.nl. De online folder wordt voor retailers steeds belangrijker, omdat er een sterke toename is in het aantal consumenten dat online folders leest. Gedurende de looptijd van het onderzoek (de maand september) zijn de online folders van de winnaar 1.133.805 keer gelezen. Ook is het interessant voor retailers te weten dat 44% na het lezen van online folders wel eens een product heeft gekocht en 43% wel eens de winkel in de buurt bezoekt.

Waardering
De waardering voor online folder is opvallend hoog; gemiddeld gaven de lezers het cijfer 8,3 over alle beoordeelde online folders. De belangrijkste reden dat consumenten online folders lezen, is om de speciale aanbiedingen te zien. Online folders lezen om producten en prijzen te kunnen vergelijken, staat met 23% op de tweede plaats. In het onderzoek is ook gevraagd naar de vergelijking met papieren folders. Van de ondervraagden met een Ja/Nee of Nee/Nee-sticker op hun brievenbus, zegt 78,6% de online folder een goede vervanging te vinden van de papieren folder. Bijna 40% van de ondervraagden zonder brievenbussticker heeft ook deze mening.

Bron: Levensmiddelenkrant