MenuLevensmiddelenkrant

Twee vleesvrije folders per jaar van Lidl

HUIZEN- Lidl heeft toegezegd aan Wakker Dier om tweemaal per jaar een volledig vleesvrije folder uit te brengen.

“Lidl was een van de achterlopers, maar is nu de eerste supermarkt die belooft minder reclame te maken voor kiloknallers,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier. Tweemaal per jaar een vleesvrije folder is een van de beloftes. Daarnaast zegt de supermarktketen maximaal tien aanbiedingen met keurmerkloos vlees per folder in te zetten. Volgens Wakker Dier daalt het aantal kiloknallers daardoor met zo’n 20 procent.  

Lidl is volgens Wakker Dier niet de enige supermarkt waar het aantal kiloknallers komend jaar zal afnemen. In de twaalf grootste supermarkten gezamenlijk is het aantal kiloknallers dalende. Per supermarkt blijft het aantal vleesaanbiedingen zonder keurmerk ieder kwartaal wel schommelen. Enkel Plus brengt sinds 2015 elk kwartaal het aantal kiloknallers terug ten opzichte van het zelfde kwartaal een jaar eerder.

Bron: Levensmiddelenkrant