MenuLevensmiddelenkrant

De grote stand van chocoladeproducent Barry Callebaut kon rekenen op veel publieke belangstelling.

Hands Of My Chocolate introduceerde The Egg Bar, de eerste eitjesreep ter wereld.

Alhoewel in Nederland steeds meer wordt gepleit voor strengere regels rond op kinderen gerichte snoepreclames, blijkt kindermarketing internationaal nog belangrijk bij de promotie van zoetwaren.

 

Nature Bakes is het retaillabel dat Hellema onder de aandacht bracht. Het momenteel al bij Jumbo verkochte merk bestaat uit koekproducten met 100% natuurlijke ingrediënten, zoals noten, fruit, haver en honing.

De Duitse snoepproducent Katjes Fassin GmbH presenteerde zich vanuit een opvallende stand. In Nederland geniet zij vooral bekendheid door het Katja-drop en -snoep.

Talloze koffiemerken waren te bewonderen in het Coffee Cologne Forum.

De vraag naar de opvallend verpakte chocoladerepen van Johnny Doodle zit flink in de lift. Deze repen zijn onder meer te vinden bij Albert Heijn, Jumbo, Deen en Hoogvliet.

Met de tentoonstelling Sweet Future werd ook een blik geworpen in de toekomst. Een van de tentoongestelde, futuristische producten was Soaring Soars, vegetarisch snoepgoed in een plastic flesje met een netje aan de bovenzijde.

Popcorn in allerlei smaakvarianten en kleuren was booming in Keulen.

Gezondheidstrend niet centraal op ISM

KEULEN - FOTOREPORTAGE – Buiten een diversiteit aan gezondheidsrepen en verantwoorde tussendoortjes bleek de huidige gezondheidstrend niet leidend in het productaanbod van de Internationale Süsswarenmesse (ISM) in Keulen. Bezoekers kregen tijdens de 48e editie van ’s werelds grootste zoetwarenbeurs vooral suikerrijke verrassingen voorgeschoteld in snoep, koek, chocolade en chips.

In totaal 1656 zoetwarenproducenten afkomstig uit 73 landen gaven acte de présence op de ISM. Zij presenteerden zich in de Koelnmesse in Keulen gedurende vier dagen aan ongeveer 37.500 bezoekers. Tot het standhoudersveld behoorde een groot aantal Nederlandse exposanten, uiteenlopend van gerenommeerde spelers in zoetwaren tot veelbelovende jongere spelers zoals Johnny Doodle. Parallel aan de ISM vond in hal 10.1 van de Koelnmesse de beurs ProSweets plaats. Centraal bij deze door ruim 20.000 vakbezoekers bezochte beurs stonden de nieuwste ingrediënten, verpakkingen en verpakkingsmachines voor de mondiale zoetwarenindustrie.

Lovechock
Bezoekers van de ISM konden hun stem uitbrengen op de producten van standhouders die in hun ogen het meest innovatief waren. Hiervoor werden zo’n 200 nieuwe producten tentoongesteld in de New Product Showcase op de beursvloer van de ISM. Met de nieuwe chocoladereep ‘Little Love’ eindigde Lovechock uit Amsterdam op de derde plek. Deze melk-, soja-, palmolie- en glutenvrije reep is gemaakt van cacaobonen die niet zijn geroosterd, maar koud zijn gemalen. De reep bestaat uitsluitend uit biologische grondstoffen.

Fruit Balls
De uit gedroogde tropische vruchten bestaande Fruit Balls van de Zwitserse producent HPW AG waren volgens de ISM-bezoekers het meest innovatief. Plek twee was voor het product Brasiliero van de Duitse fabrikant GOT7 Nutrition GmbH. Brasiliero is een met proteïnen en hazelnoten verrijkte gevulde wafel, zonder toegevoegde suikers. De ISM Packaging Award voor de meest innovatieve verpakking ging naar de volledig afbreekbare biozak van de Duitse producent myChipsBox.  
 

Bron: Levensmiddelenkrant