MenuLevensmiddelenkrant

Foto: Albert Heijn

Marktaandeel AH stijgt opnieuw

ZAANDAM- Het marktaandeel van Albert Heijn is gestegen van 35,2 procent in 2016 naar 35,3 procent. Dat is een nieuw record voor de supermarktketen.

Dat maakt Albert Heijn bekend in een persbericht. De decembermaand was voor de supermarkt de drukste periode met het Allerhande Kerstfestival en in de week van kerst meer dan ooit thuisbezorgingen, namelijk meer dan 100.000.

Innovaties
In februari 2017 ontwikkelde Albert Heijn het concept Bakery Café en Deli Kitchen waar klanten kunnen kiezen voor vers bereide producten. Daarnaast is er ook gewerkt aan een flinke suikerreductie in het sappen- en frisdrankschap. Op deze manier worden er per jaar 50 miljoen minder suikerklontjes geconsumeerd. In de winkels werd ook vernieuwd.  Zo werd Rappie de bezorgservice ontwikkeld en is het sinds december worden er testen uitgevoerd met kassalooswinkelen bij AH to go. Daarnaast kregen 49 winkels een complete metamorfose, waarbij onder meer duurzaamheid centraal staat.

Bron: Levensmiddelenkrant